Simulace FactOrEasy® byla vyvinuta na PEF ČZU pro účely výuky vybraných manažerských dovedností nutných při řízení podniku. Předmětem simulace je rozhodování při řízení výrobního podniku. Účastníci simulace soupeří s konkurenčními podniky, které představují buď další studenti (offline verze) nebo jsou tvořeny umělou inteligencí (online verze). Jde o simulaci tržního prostředí, kde hráč provádí několik rozhodnutí v každém jejím kole. Délku simulace lze počtem kol nastavit. Základní princip celé simulace tvoří tři rozhodnutí, která jsou činěna v každém kole, a jejich pořadí je pevně dané: (1) nákup materiálu, (2) výroba produktů a (3) prodej produktů na trhu. Online verze navíc přidává další dvě rozhodnutí, která může hráč činit kdykoliv: (4) investovat do rozšíření výrobních kapacit (postavit novou továrnu) a (5) vzít si půjčku. Jednotlivá rozhodnutí jsou provázána a určují strategii každého účastníka. V průběhu sehrávky mohou na trhu materiálu či výrobků nastat různé situace, které mají jednak teoretický základ v ekonomii a managementu, ale zároveň se vyskytují i v běžné manažerské praxi. Účastníci simulace tak dostávají možnost „zažít“ tyto situace v bezpečném prostředí simulace, což za přispění výkladu kvalifikovaného lektora vede k lepšímu pochopení dané problematiky. Tento způsob výuky tak sleduje moderní trendy ve vzdělávání založeném na vlastních zkušenostech (tzv. experiential learning). Nedílnou součástí simulace jsou proto doplňkové materiály v podobě manuálů. K dispozici jsou jednak standardní uživatelské manuály a návody popisující pravidla a ovládání simulace, ale také didaktická příručka pro lektora. Ta obsahuje přehled didaktických možností simulace, popis různých situací, které mohou nastat, jejich teoretický základ a popis způsobů jejich vysvětlení studentům v průběhu simulace.
Jak bylo zmíněno, simulaci FactOrEasy® lze používat v offline a online verzi. Během výuky lze, s ohledem na téma vyučovaného předmětu, každou verzi využívat buď samostatně, nebo je možné aplikaci obou verzí účelně propojit. Právě postupné zapojení obou verzí do výuky (nejprve offline a poté online verze) je nejvíce doporučovaným způsobem užití simulace.