FactOrEasy® je výukovým nástrojem, který lze využít zejména pro pedagogické účely. Vzhledem k akademickému pozadí vývoje, je simulace samozřejmě podložena výsledky vědy a výzkumu a její budoucí uplatnění proto zahrnuje i další možnosti použití v těchto oblastech.
Pedagogika
FactOrEasy® je výukový nástroj, který používá simulaci jako způsob učení se zkušeností (tzv. experiential learning). Účastníkům výuky se simulací je pod vedením lektora umožněno projít vybrané aspekty z oblastí managementu, finančního řízení či ekonomie, kriticky hodnotit získané informace, interpretovat možné výstupy a navrhovat optimální řešení.
Využitím simulace ve výuce dojde u studentů k rozvoji tzv. tacitní složky znalosti, kterou nelze získat jinak, než procvičováním a která zajistí jejich zvýšenou konkurenceschopnost a uplatnitelnost na trhu práce.
Své znalosti studenti rozvíjí také zpětnou vazbu od kvalifikovaných lektorů, kteří jim po následné analýze pomohou uvědomit si vzniklé chyby či nerozumná rozhodnutí.
A v neposlední řadě si studenti vyzkouší vedení týmu, nutnost porozumění lidem v týmu a také způsob, kterým lze provádět týmová rozhodnutí. Tato zkušenost jim pomůže otevřít se novým názorům, pohledům a zkušenostem, které jsou mnohdy přínosnější než individuální přístup.
Věda a výzkum
Simulace FactOrEasy® byla vyvinuta na základě průběžných studií, výzkumů a poznatků z oblastí vzdělávání, managementu, rozhodování a ekonomie. Vzhledem k akademickému zázemí autorů simulace je při používání simulace kladen důraz na využívání simulace pro výzkumné účely. Simulace nabízí jednoduchý způsob sběru dat a různé možnosti jejich další analýzy. Výsledky výzkumů pak mohou napomoci nejen dalšímu vývoji samotné simulace ale zejména výzkumu a rozvoji oblastí jako je například behaviorální management, chyby v rozhodování manažerů, studium lidského chování, behaviorální ekonomie a mnoha dalších.
Níže najdete chronologický seznam doposud publikovaných vědeckých článků.
Seznam publikovaných vědeckých článků:
- PROKOP, Michal, ŠVEC, Václav. Flawless Managers: Myth or Reality? In Efficiency and Responsibility in Education 2018. Prague: FEM CZU Prague, 2018.
- ŠVEC, Václav, FLÉGL, Martin, PAVLÍČEK, Josef, PROKOP, Michal, KŘEČKOVÁ, Jana. FactOrEasy®: Do Students Take a Risk? In Efficiency and Responsibility in Education 2017. Prague: FEM CZU Prague, 2017.
- PAVLÍČEK, Josef, ŠVEC, Václav, PAVLÍČKOVÁ, Petra, KŘEČKOVÁ, Jana. FactOrEasy© Game. In Efficiency and Responsibility in Education 2016. Prague: FEM CZU Prague, 2016.
- ŠVEC, Václav, PAVLÍČEK, Josef, TICHÁ, Ivana, KŘEČKOVÁ, Jana. FactOrEasy©: Art and Craft of Management? In Efficiency and Responsibility in Education 2016. Prague: FEM CZU Prague, 2016.
- PAVLÍČEK, Josef, ŠVEC, Václav, TICHÁ, Ivana. Artificial Intelligence in Education: Can the AI Teach Them? In Efficiency and Responsibility in Education 2015. Prague: FEM CZU Prague, 2015.
- PAVLÍČEK, Josef, ŠVEC, Václav, TICHÁ, Ivana, HANZLÍK, Petr. Business Games Powered by Artificial Intelligence in Education. In Efficiency and Responsibility in Education 2014. Prague: FEM CZU Prague, 2014.
- ŠVEC, Václav, PAVLÍČEK, Josef, TICHÁ, Ivana. Playing Board Game: Lessons (not only) for Strategic Management.In Efficiency and Responsibility in Education 2014. Prague: FEM CZU Prague, 2014.
- ŠVEC, Václav, PAVLÍČEK, Josef, TICHÁ, Ivana. Teaching Tacit Knowledge: Can Artificial Intelligence Help? Journal on Efficiency and Responsibility in Education and Science. 2014. Vol. 7, No. 3-4, p. 87-94.
- ŠVEC, Václav. Experience: To Teach or to Reach? Proceeding in Efficiency and Responsibility in Education 2012. Prague: FEM CZU Prague, 2012.